Hari tu buatkan dia headband mengejut nak pergi majlis berbuka puasa,sejak daripada tu asyik minta dibuatkan lagi.
Memandangkan raya pun dah semakin hampir,saya pun buatkan lah yg sedondon dengan baju raya dia.
Bolehlah saya kongsikan di sini dengan kawan2.

Saya suka tgk dulu mana2 bahan yg sedia ada atau oleh recycle.So ada yg dlm gambar ni mmg dah ada dlm simpanan saya,mana2 brg yg saya sayang nak buang sebelum ni.Cuba cari juga mix & match utk tema purple.Selain dari bahan2 di atas,perlukan juga hot glue gun,benang,jarum... :)


Ribbon yang lebar tadi,saya lilitkan sekeliling headband seperti di atas.


Untuk hiasan bunga,tak susah sangat..main tampal2 je ehehe..;-). Stepnya seperti di atas.


Dah siap bunga tadi,tampalkan pada headband yg sudah dililit..



Siap dah!....untuk bergaya di pagi raya lah katakan....kena berenda2 gitu.Suka betul anak dara ku ;-D



Ehh...ada lagi?? Tengah rajin & ada mood masa ni,so buatkan dia satu lagi.pattern ribbon bow yg biasa tu.Okeylah...boleh tambah koleksi si cilik bergaya! ;)







Related Posts with Thumbnails